Promocja w Chorwacji

stare miasto w chorwacji

Chorwacja w dość krótkim czasie wyrosła na państwo, które przyciąga miliony turystów. Oczywiście wszystko to dzięki wspaniałemu urokowi tego kraju, pięknym plażom, niesamowitemu krajobrazowi i ludziom, którzy go tworzą. Wielu turystów nie dowiedziałoby się o tak wspaniałym państwie jednak, gdyby nie jego promocja. „Mały kraj na wielkie wakacje” – to hasło jakim od kilku lat reklamowana jest Chorwacja. Nie ma w tym krzty kłamstwa. Chorwacja rzeczywiście jest wspaniałym niewielkim państwem, dającym szerokie spectrum możliwości na wakacje. Zaspokoi potrzeby wszystkich. W Chorwacji dobrze czuć się będą rodziny z małymi dziećmi, jak samotni single. Nie ma co ukrywać, że gdyby nie wydane miliony na reklamę tego państwa, dziś Chorwacja byłaby zupełnie innym krajem. Nie czerpałaby aż tak dużo z turystyki. A obecnie to właśnie turystyka jest główną gałęzią tego kraju. Nim to się jednak stało, musiano poświęcić nie tylko olbrzymie pieniądze, ale i czas wielu ludzi. Niestety wojna bałkańska uczyniła, że Chorwacja przez długi czas miała niekorzystny wizerunek w oczach turystów. Uważano ją za kraj niebezpieczny, ale i całkowicie zniszczony, nienadający się zupełnie na wakacyjny wypoczynek. Odbudowanie takiego oblicza nie było łatwe. Na szczęście Chorwaci dążyli do tego uparcie. W większości miejsc nie straszą już powojenne ruiny. Miasta zostały w zdecydowanej większości odbudowane i cieszą oczy turystów. Mieszkańcy zrozumieli, że by odbudować obraz własnego państwa, najpierw muszą wiele zainwestować. Dopiero wówczas mogą liczyć na to, że turyści zechcą wybrać ten kraj na swój urlop. Względy finansowe okazały się więc najistotniejsze. Trudno bowiem przypuszczać, by ktokolwiek chciał wypoczywać w kraju, który pozostaje nieuporządkowany i nie ma odpowiedniego zaplecza noclegowego i gastronomicznego. Dopiero wówczas można było pomyśleć o prawdziwej promocji. Nakręcono kilka spotów reklamowych, które były transmitowane w największych telewizjach na świecie. Chorwacja stała się znana i z roku na rok coraz więcej osób pragnęło przybyć w to urokliwe miejsce. Dziś Chorwacja czerpie zyski z zainwestowanych inwestycji i jest przykładem dla wielu podobnych krajów.



Możliwość komentowania jest wyłączona.